sobota, 17 czerwca 2017

DIY #1 - Torba z tarczą Kapitana Ameryki

Zawsze chcieliście oryginalną torbę na zakupy albo po prostu taką, którą zrobicie sobie sami?
Ja pierwszy raz miałam do czynienia z malowaniem na tkaninie i wyszło tak jak widać poniżej, więc również i Wam na pewno wyjdzie ;)


Pokażę Wam krok po kroku jak zrobiłam taką właśnie torbę i czego do tego użyłam.


Potrzebowałam:

Czystej bawełnianej torby na zakupy

Medium do tkanin i farb akrylowych w takich kolorach jakie były mi potrzebne

 Oraz pisaka do tkanin

Na początku trochę wyprasowałam torbę, ponieważ była dosyć mocno pognieciona


Znalazłam w internecie jak dokładnie wygląda tarcza Kapitana Ameryki żeby nie popełnić żadnego błędu


Gdy miałam już wzór zaczęłam rysować szkic na torbie pisakiem do tkanin


Żeby okręgi wyszły mi jak najbardziej równe użyłam do odrysowania czterech talerzy o różnych wielkościach


Nie umiem odręcznie narysować ładnej gwiazdy, więc zrobiłam to sposobem dzielenia okręgu


Potem przyszedł czas na przygotowanie farb


Na instrukcji medium do tkanin jest napisane, że trzeba wymieszać farbę akrylową z medium w równych proporcjach
(producent zaleca używać tego preparatu tylko na naturalnych tkaninach)
Zauważyłam, że malując na tkaninie farby schodzi dużo mniej niż na drewnie, więc lepiej zrobić jej mniej i ewentualnie dorobić
Farba po zmieszaniu z medium kompletnie nie zmienia swojej konsystencji
Pamiętajcie żeby włożyć coś do środka torby tak żeby farba nie przebiła na drugą warstwę tkaniny, bo ja sobie przypomniałam o tym w ostatnim momencie (użyłam całego zwykłego bloku rysunkowego)


Po użyciu wszystkich kolorów tarcza wyglądała tak



Gdy wszystko już namalowałam trzeba było zostawić wszystko na 12 godzin do całkowitego wyschnięcia (bo tak było na instrukcji)
Następnie przewróciłam torbę na lewą stronę i prasować przez 3 minuty


 Po prasowaniu tarcza wyglądała tak


I torba gotowa!
Ozdobioną farbami można prać w 30 stopniach


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz